Начало Основна линия Системата за управление на трафика на Столичната община е "пробита", тя може да бъде използвана за рекет, проследяване и запис, каза Борис Бонев
4643
България

Системата за управление на трафика на Столичната община е "пробита", тя може да бъде използвана за рекет, проследяване и запис, каза Борис Бонев

Той представи доклад, изготвен от дирекцията "Дигитализация, иновации инвестиции" в СО, според който в системата за управление на трафика могат да бъдат инсталирани софтуери за разпознаване и проследяване."Само с натискането на едно бутонче, може да бъде контролиран трафикът в София, този одит го доказва", заяви Борис Бонев. Той обясни, че системата за управление на трафика е ключова, защото контролира стотици светофари в града, наблюдава камерите с много висока резолюция.

| 08 Април 2025, 13:35 ч.
Системата за управление на трафика на Столичната община е
Системата за управление на трафика на Столичната община е "пробита", тя може да бъде използвана за рекет, проследяване и запис, каза Борис Бонев
Снимка © Христо Касабов / БТА

Системата за управление на трафика на Столичната община (СО) е "пробита", тя може да бъде използвана за рекет, проследяване и запис, заяви на брифинг в Столичната община Борис Бонев, председател на групата на "Продължаваме промяната-Демократична България" ("Спаси София") в Столичния общински съвет (СОС).

Министерският съвет одобри пакет от промени в Наказателния кодекс във връзка

Движението на автомагистрала „Струма“, близо до разклона за Банск

Финансовата рамка на бюджета за 2025 г. на Община Добричка е 45 704 000

На граничния контролно-пропускателен пункт (ГКПП) „Станке Лисичково&ldq

Младеж от Търговищко е с опасност за живота след инцидент с електрическа трот

Той представи доклад, изготвен от дирекцията "Дигитализация, иновации инвестиции" в СО, според който в системата за управление на трафика могат да бъдат инсталирани софтуери за разпознаване и проследяване. "Само с натискането на едно бутонче, може да бъде контролиран трафикът в София, този одит го доказва", заяви Борис Бонев. Той обясни, че системата за управление на трафика е ключова, защото контролира стотици светофари в града, наблюдава камерите с много висока резолюция. По отношение на националната сигурност тази система знае, следи и дава приоритетност на всички автомобили на Националната служба за охрана. Това са автомобилите, които возят държавните мъже и жени – президент, премиер, председател на Народното събрание, както и автомобилите, които водят междуправителствени делегации, поясни Бонев.

Той цитира откъси от доклад, иницииран от заместник-кмета по транспорта Илиян Павлов, в който се идентифицират пропуски в сигурността и неправилни конфигурации в мрежата. В доклада е записано ,че „дирекцията е изправена пред значителен риск от уязвимости и външни заплахи. В момента е невъзможно да се наблюдават, откриват или да се реагира на злонамерени дейности. Липсата на подходящи практики за управление на потребителите допълнително усложнява проблема. Не съществува структуриран подход за създаване, управление или одит на потребителите в цялата мрежа и система", цитира откъси от доклада Борис Бонев. Той поясни, че използвайки т.нар. каскадни VPN мрежи може един потребител да е на компютъра в Центъра за управление на трафика, да е на компютъра си, но чрез VPN неограничен брой други хора, независимо от мястото, могат също да влизат в тази система и да я манипулират. Няма система, която да проследи кой, къде и кога е правил нещо в тази система. Няма синхронизиране на времето при работата на системите, каза Бонев. Повече от две години не са правени обновявания на системата, подчерта общинският съветник. Като се имат предвид тези слабости, дирекцията е силно изложен на вътрешни рискове, при които злонамерени лица със законен достъп могат да извлекат чувствителна информация без да бъдат разкрити, каза Борис Бонев.

Той допусна, че вече може да има инсталирани софтуери за лицево разпознаване на хора и автомобили. Когато това се прави с нерегламентирани действия, без начин да се проследи кой, кога и как го прави, е ясно какви биха били причините някой да се възползва от тези уязвимости - за рекет, изнудване и заплахи. Системата е пробита, а намесата не може да бъде идентифицирана, подчерта Бонев. Той изтъкна, че това е въпрос на национална сигурност и става въпрос за изключителна уязвимост на Столичната община. Това е по-опасно от изтичането на ЕГН-та, защото това е активна система, позволяваща контрол, проследяване и запис.

"Начело на цялата тази структура стои Димитър Петров, началникът на дирекцията по "Управление и анализ на трафика" на СО. Този вечен директор на дирекцията, който дори Васил Терзиев отказва да смени и уволни, след всичките три доклада от страна на Илиян Павлов с аргументи, че не справя като директор", каза Борис Бонев. "След това разкритие искам да знам какви биха били аргументите на Васил Терзиев този човек да остане на този пост. Какво още трябва да разкрием и да се случи, за да може най-сетне да бъдат взети мерки", попита задочно Бонев кмета на София. "Освен ако въпросният господин Димитър Петров не е участник в цялата схема. Освен ако той не дава информация и не съдейства за събиране на компромати и за объркването на трафика в София", каза още Борис Бонев. 

Моторист на 36 години е блъснат от лек автомобил, управляван от 51-годишна же

От 17 април започва пускане на градските фонтани, управлявани от Столичната о

Фотодокументална изложба, посветена на Деня на Конституцията и професионалния

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Започват генерални стачни действия на френските железници, които ще продължат до 2 юни, информира МВнР
Започват генерални стачни действия на френските железници (SNCF), които ще продължат до 2 юни, информират от Министерството на външните работи (МВнР) на своята интернет страница. С ...
Променя се организацията на движение при тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“ на магистрала „Хемус“ за Великден, съобщиха от АПИ
С промяна в организацията на движение в района на тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“ на автомагистрала „Хемус“ от днес, 17 април, до 21 ап ...
Незаконна кланица е установена при акция на икономическата полиция в Ихтиман
Незаконна кланица е установена при акция на икономическата полиция в Ихтиман. Предотвратена е продажбата на 120 кг месо без документи, съобщиха от Областната дирекция (ОД) на МВР в ...
Нагласеният конкурс за главен архитект завърши с предизвестен резултат, посочиха в позиция от "Спаси София"
Официално днес беше назначен нов главен архитект и се потвърди това, за което предупреждавахме – нагласеният конкурс завърши с предизвестен резултат. Това се посочва в позици ...
Общинската отговорност в сектор здравеопазване е намалена с близо 7 млн. лв., заявиха от групата на ГЕРБ-СДС в СОС
Общинската отговорност в сектор здравеопазване е намалена с близо 7 милиона лева, заявиха от групата на ГЕРБ-СДС в Столичния общински съвет (СОС) на брифинг в сградата на Столичнат ...
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
София е домакин на форума „ЕС среща Балканите“
София е домакин днес на форума „ЕС среща Балканите“. Организатори на събитието са Европейският либерален форум, партия АЛДЕ и Атлантическият клуб в България, съобщиха о ...
Започват генерални стачни действия на френските железници, които ще продължат до 2 юни, информира МВнР
Започват генерални стачни действия на френските железници (SNCF), които ще продължат до 2 юни, информират от Министерството на външните работи (МВнР) на своята интернет страница. С ...
Променя се организацията на движение при тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“ на магистрала „Хемус“ за Великден, съобщиха от АПИ
С промяна в организацията на движение в района на тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“ на автомагистрала „Хемус“ от днес, 17 април, до 21 ап ...
Въвежда се реверсивно движение в участък от пътя София – Кулата за Великден - ще има две ленти в посока границата с Гърция и една за София
Реверсивно движение в участък от път I-1/E-79 София – Кулата, при връзката на първокласния път с автомагистрала „Струма“ и пътен възел „Симитли“, ще б ...
Безвъзмездно прехвърляне на общински имоти на АПИ за изграждане на магистралата Русе – Велико Търново ще разглеждат днес съветници в Иваново
Близо 300 престъпления в условията на домашно насилие са регистрирани през март Това съобщи председателят на местния Общински съвет Мариян Драшков. Кметът Георги Миланов посочва в ...
Тикер в 06:33 ч.
София е домакин днес на форума „ЕС среща Балканите“. Организатори на ...
Начало Основна линия
4643
България

Системата за управление на трафика на Столичната община е "пробита", тя може да бъде използвана за рекет, проследяване и запис, каза Борис Бонев

Той представи доклад, изготвен от дирекцията "Дигитализация, иновации инвестиции" в СО, според който в системата за управление на трафика могат да бъдат инсталирани софтуери за разпознаване и проследяване."Само с натискането на едно бутонче, може да бъде контролиран трафикът в София, този одит го доказва", заяви Борис Бонев. Той обясни, че системата за управление на трафика е ключова, защото контролира стотици светофари в града, наблюдава камерите с много висока резолюция.

| 08 Април 2025, 13:35 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Системата за управление на трафика на Столичната община е
Системата за управление на трафика на Столичната община е "пробита", тя може да бъде използвана за рекет, проследяване и запис, каза Борис Бонев
Снимка © Христо Касабов / БТА

Системата за управление на трафика на Столичната община (СО) е "пробита", тя може да бъде използвана за рекет, проследяване и запис, заяви на брифинг в Столичната община Борис Бонев, председател на групата на "Продължаваме промяната-Демократична България" ("Спаси София") в Столичния общински съвет (СОС).

Той представи доклад, изготвен от дирекцията "Дигитализация, иновации инвестиции" в СО, според който в системата за управление на трафика могат да бъдат инсталирани софтуери за разпознаване и проследяване. "Само с натискането на едно бутонче, може да бъде контролиран трафикът в София, този одит го доказва", заяви Борис Бонев. Той обясни, че системата за управление на трафика е ключова, защото контролира стотици светофари в града, наблюдава камерите с много висока резолюция. По отношение на националната сигурност тази система знае, следи и дава приоритетност на всички автомобили на Националната служба за охрана. Това са автомобилите, които возят държавните мъже и жени – президент, премиер, председател на Народното събрание, както и автомобилите, които водят междуправителствени делегации, поясни Бонев.

Той цитира откъси от доклад, иницииран от заместник-кмета по транспорта Илиян Павлов, в който се идентифицират пропуски в сигурността и неправилни конфигурации в мрежата. В доклада е записано ,че „дирекцията е изправена пред значителен риск от уязвимости и външни заплахи. В момента е невъзможно да се наблюдават, откриват или да се реагира на злонамерени дейности. Липсата на подходящи практики за управление на потребителите допълнително усложнява проблема. Не съществува структуриран подход за създаване, управление или одит на потребителите в цялата мрежа и система", цитира откъси от доклада Борис Бонев. Той поясни, че използвайки т.нар. каскадни VPN мрежи може един потребител да е на компютъра в Центъра за управление на трафика, да е на компютъра си, но чрез VPN неограничен брой други хора, независимо от мястото, могат също да влизат в тази система и да я манипулират. Няма система, която да проследи кой, къде и кога е правил нещо в тази система. Няма синхронизиране на времето при работата на системите, каза Бонев. Повече от две години не са правени обновявания на системата, подчерта общинският съветник. Като се имат предвид тези слабости, дирекцията е силно изложен на вътрешни рискове, при които злонамерени лица със законен достъп могат да извлекат чувствителна информация без да бъдат разкрити, каза Борис Бонев.

Той допусна, че вече може да има инсталирани софтуери за лицево разпознаване на хора и автомобили. Когато това се прави с нерегламентирани действия, без начин да се проследи кой, кога и как го прави, е ясно какви биха били причините някой да се възползва от тези уязвимости - за рекет, изнудване и заплахи. Системата е пробита, а намесата не може да бъде идентифицирана, подчерта Бонев. Той изтъкна, че това е въпрос на национална сигурност и става въпрос за изключителна уязвимост на Столичната община. Това е по-опасно от изтичането на ЕГН-та, защото това е активна система, позволяваща контрол, проследяване и запис.

"Начело на цялата тази структура стои Димитър Петров, началникът на дирекцията по "Управление и анализ на трафика" на СО. Този вечен директор на дирекцията, който дори Васил Терзиев отказва да смени и уволни, след всичките три доклада от страна на Илиян Павлов с аргументи, че не справя като директор", каза Борис Бонев. "След това разкритие искам да знам какви биха били аргументите на Васил Терзиев този човек да остане на този пост. Какво още трябва да разкрием и да се случи, за да може най-сетне да бъдат взети мерки", попита задочно Бонев кмета на София. "Освен ако въпросният господин Димитър Петров не е участник в цялата схема. Освен ако той не дава информация и не съдейства за събиране на компромати и за объркването на трафика в София", каза още Борис Бонев. 

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
КЪМ АБОНАМЕНТА
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Започват генерални стачни действия на френските железници, които ще продължат до 2 юни, информира МВнР
Променя се организацията на движение при тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“ на магистрала „Хемус“ за Великден, съобщиха от АПИ
Незаконна кланица е установена при акция на икономическата полиция в Ихтиман
Нагласеният конкурс за главен архитект завърши с предизвестен резултат, посочиха в позиция от "Спаси София"
Общинската отговорност в сектор здравеопазване е намалена с близо 7 млн. лв., заявиха от групата на ГЕРБ-СДС в СОС
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Април
Препоръчани заглавия
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Местен фокус
София е домакин на форума „ЕС среща Балканите“
Основна линия
Започват генерални стачни действия на френските железници, които ще продължат до 2 юни, информира МВнР
Основна линия
Променя се организацията на движение при тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“ на магистрала „Хемус“ за Великден, съобщиха от АПИ
На преден план
Въвежда се реверсивно движение в участък от пътя София – Кулата за Великден - ще има две ленти в посока границата с Гърция и една за София
Контекст
Безвъзмездно прехвърляне на общински имоти на АПИ за изграждане на магистралата Русе – Велико Търново ще разглеждат днес съветници в Иваново
В детайли
От Движение "Ние не мълчим" заявиха в отворено писмо, че ще излязат на протест, ако не бъде отменено решението на Община Бургас за използването на пиротехника на Великден
На преден план
Общинският съвет в Брезник ще гласува размера на индивидуалните месечни възнаграждения на кмета на общината и на тези по селата
В детайли
Богдана Панайотова е новият главен архитект на София
Местен фокус
Пожар гори в сухи треви и храсти в близост до Алдомировското блато, няма пострадали, съобщиха от пожарната
Сфера
Проектобюджетът на Община Търговище за 2025 г. в 111,3 млн. лева, съобщи зам.-кметът Валентин Велчев
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD24 © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD24 © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.