![]()
София е домакин днес на форума „ЕС среща Балканите“. Организатори на събитието са Е ...
|
06:00 | Основна линия
Започват генерални стачни действия на френските железници (SNCF), които ще продължат до 2 юни, ...
|
05:30 | Основна линия
С промяна в организацията на движение в района на тунелите „Топли дол“ и „Пра ...
|


![]()
България
Системата за управление на трафика на Столичната община е "пробита", тя може да бъде използвана за рекет, проследяване и запис, каза Борис БоневТой представи доклад, изготвен от дирекцията "Дигитализация, иновации инвестиции" в СО, според който в системата за управление на трафика могат да бъдат инсталирани софтуери за разпознаване и проследяване."Само с натискането на едно бутонче, може да бъде контролиран трафикът в София, този одит го доказва", заяви Борис Бонев. Той обясни, че системата за управление на трафика е ключова, защото контролира стотици светофари в града, наблюдава камерите с много висока резолюция.
Стела Филипова
| 08 Април 2025, 13:35 ч.
Системата за управление на трафика на Столичната община (СО) е "пробита", тя може да бъде използвана за рекет, проследяване и запис, заяви на брифинг в Столичната община Борис Бонев, председател на групата на "Продължаваме промяната-Демократична България" ("Спаси София") в Столичния общински съвет (СОС). Той представи доклад, изготвен от дирекцията "Дигитализация, иновации инвестиции" в СО, според който в системата за управление на трафика могат да бъдат инсталирани софтуери за разпознаване и проследяване. "Само с натискането на едно бутонче, може да бъде контролиран трафикът в София, този одит го доказва", заяви Борис Бонев. Той обясни, че системата за управление на трафика е ключова, защото контролира стотици светофари в града, наблюдава камерите с много висока резолюция. По отношение на националната сигурност тази система знае, следи и дава приоритетност на всички автомобили на Националната служба за охрана. Това са автомобилите, които возят държавните мъже и жени – президент, премиер, председател на Народното събрание, както и автомобилите, които водят междуправителствени делегации, поясни Бонев. Той цитира откъси от доклад, иницииран от заместник-кмета по транспорта Илиян Павлов, в който се идентифицират пропуски в сигурността и неправилни конфигурации в мрежата. В доклада е записано ,че „дирекцията е изправена пред значителен риск от уязвимости и външни заплахи. В момента е невъзможно да се наблюдават, откриват или да се реагира на злонамерени дейности. Липсата на подходящи практики за управление на потребителите допълнително усложнява проблема. Не съществува структуриран подход за създаване, управление или одит на потребителите в цялата мрежа и система", цитира откъси от доклада Борис Бонев. Той поясни, че използвайки т.нар. каскадни VPN мрежи може един потребител да е на компютъра в Центъра за управление на трафика, да е на компютъра си, но чрез VPN неограничен брой други хора, независимо от мястото, могат също да влизат в тази система и да я манипулират. Няма система, която да проследи кой, къде и кога е правил нещо в тази система. Няма синхронизиране на времето при работата на системите, каза Бонев. Повече от две години не са правени обновявания на системата, подчерта общинският съветник. Като се имат предвид тези слабости, дирекцията е силно изложен на вътрешни рискове, при които злонамерени лица със законен достъп могат да извлекат чувствителна информация без да бъдат разкрити, каза Борис Бонев. Той допусна, че вече може да има инсталирани софтуери за лицево разпознаване на хора и автомобили. Когато това се прави с нерегламентирани действия, без начин да се проследи кой, кога и как го прави, е ясно какви биха били причините някой да се възползва от тези уязвимости - за рекет, изнудване и заплахи. Системата е пробита, а намесата не може да бъде идентифицирана, подчерта Бонев. Той изтъкна, че това е въпрос на национална сигурност и става въпрос за изключителна уязвимост на Столичната община. Това е по-опасно от изтичането на ЕГН-та, защото това е активна система, позволяваща контрол, проследяване и запис. "Начело на цялата тази структура стои Димитър Петров, началникът на дирекцията по "Управление и анализ на трафика" на СО. Този вечен директор на дирекцията, който дори Васил Терзиев отказва да смени и уволни, след всичките три доклада от страна на Илиян Павлов с аргументи, че не справя като директор", каза Борис Бонев. "След това разкритие искам да знам какви биха били аргументите на Васил Терзиев този човек да остане на този пост. Какво още трябва да разкрием и да се случи, за да може най-сетне да бъдат взети мерки", попита задочно Бонев кмета на София. "Освен ако въпросният господин Димитър Петров не е участник в цялата схема. Освен ако той не дава информация и не съдейства за събиране на компромати и за объркването на трафика в София", каза още Борис Бонев.
Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град.
От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
|
![]() |

Започват генерални стачни действия на френските железници, които ще продължат до 2 юни, информира МВнР
|
![]() |
Променя се организацията на движение при тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“ на магистрала „Хемус“ за Великден, съобщиха от АПИ
|
![]() |
Незаконна кланица е установена при акция на икономическата полиция в Ихтиман
|
![]() |
Нагласеният конкурс за главен архитект завърши с предизвестен резултат, посочиха в позиция от "Спаси София"
|
![]() |
Общинската отговорност в сектор здравеопазване е намалена с близо 7 млн. лв., заявиха от групата на ГЕРБ-СДС в СОС
|
![]() |

Време за четене - месец Април
Препоръчани заглавия |

София е домакин на форума „ЕС среща Балканите“
|
![]() |
Започват генерални стачни действия на френските железници, които ще продължат до 2 юни, информира МВнР
|
![]() |
Променя се организацията на движение при тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“ на магистрала „Хемус“ за Великден, съобщиха от АПИ
|
![]() |
Въвежда се реверсивно движение в участък от пътя София – Кулата за Великден - ще има две ленти в посока границата с Гърция и една за София
|
![]() |
Безвъзмездно прехвърляне на общински имоти на АПИ за изграждане на магистралата Русе – Велико Търново ще разглеждат днес съветници в Иваново
|
![]() |